Formidling af budskaber

Tilsted Com´s journalister er uddannede til at formidle budskaber og skabe opmærksomhed om personerne/selskabet bag budskaberne.

Det sker gennem bl.a. interviews, research af baggrundsviden, forslag til journalistisk tekst, vurdering af mediemodtagere og timing for udsendelse.

Al materiale skal godkendes, før det udsendes, og medierne skal vide, hvem de skal henvende sig til for at få flere informationer. 

Pressemeddelelser er altid en appetitvækker, og metoden bruges ofte til formidling af en nyhed eller et nyt synspunkt i en aktuel debat.

Kronikken er metoden til at gå i dybden med et emne og synliggøre, at man kan og vil kommentere aktuelle emner inden for investering og rådgivning.

Skab opmærksomhed

Målet for en pressemæssig indsats er at gøre fondsmæglerselskabet til journalisternes troværdige og seriøse ekspertkilde.

Selskabets medarbejdere skal være det forum, som journalisterne naturligt henvender sig til, når de har brug for baggrundsviden og/eller ekspertvurderinger.

Forudsætningen for at være det er, at selskabet er synligt i mediebilledet. Derfor skal selskabet gøre opmærksom på sig selv og sine ekspertiser ved med jævne mellemrum at tilbyde medierne f.eks. aktuelle pressemeddelelser og kronikker/kommentarer.

Det er altafgørende at skabe en personlig kontakt mellem selskabet og journalisterne, for det kan hurtigt vise sig at være en uvurderlig genvej til et godt samarbejde. Det er en effektiv metode til at opbygge gensidig tillid.

For journalisten er den personlige kontakt til en troværdig og seriøs kilde behagelig og tidsbesparende, og man kan hurtigt få vinklet en artikel korrekt.

For fondsmæglerselskabet er den personlige kontakt garant for, at man ”bliver brugt” og er med i forreste række, når det handler om investeringspolitik.

 I er eksperten

Journalisterne hos Tilsted Com har mange års faglige erfaringer fra medieverdenen bag sig.

Derfor er vi som journalistiske håndværkere i stand til både at bearbejde alle former for specialviden, finde den rette timing for henvendelser til medierne og vurdere, hvilken form for pressemæssig henvendelse en opgave skal have.

Det er fondsmæglerselskabet, der som ekspert inden for investering og rådgivning ved, hvilket budskab der skal behandles og gøres interessant for pressen. Derfor er det jer, der skal udvælge de emner, vi skal bearbejde.

Da vi som journalister ikke er eksperter i investering og rådgivning, forholder vi os til fakta og kan med vores branchekendskab hurtigt se, hvad kollegerne hos medierne har brug for. Vi er kendt for, at vi fagligt både kan formulere og time et budskab til de rigtige medier.

Med andre ord leverer I det budskab og de fakta, I gerne vil have ud til medierne. Vi bearbejder dem og foreslår forskellige vinkler, så vi er sikre på, at budskabet holder og er journalistisk interessant.

Forskellige platforme

For at gøre fondsmæglerselskabet så synligt som muligt i medierne foreslår vi at supplere pressemeddelelser med kvartalsvise kronikker.

I en kronik har man mulighed for detaljeret at fortælle, kommentere og dokumentere et aktuelt budskab.

Det skaber synlighed at kommentere aktuelle emner, og hos medierne har man respekt for folk, der har sans for aktualitet og lyst til at debattere.

Tilsted Com´s journalister kan håndværksmæssig hjælpe med at skrive eller redigere kronikker og senere placere dem hos relevante medier i jeres navn.

En anden pressemæssig platform er at udarbejde/udsende pressemeddelelser, der tager afsæt i selskabets blad ”Den uafhængige”.

Set fra en journalistisk vinkel er det oplagt at udarbejde en pressemeddelelse om det, der er hovedtemaet i hvert nummer af bladet.

Det er med til at synliggøre selskabet, og det vil give jer mulighed for at komme i medierne på en alternativ måde. Det kan også være en genvej til at skabe personlige kontakter med journalister.

Lukket for kommentarer.